Zatímco loňský silvestrovský přehled maličko trpěl tím, že Nikonblog započal svoji činnost až v dubnu (byť pro parametr „nejčtenější“ to vlastně vůbec nevadí), letos jsme si spolu prošli hezky poctivě celý rok. Ale… Mezi nejčtenější články se i v tomto roce zařadily i ty, které jsme vydali ještě v roce 2012. Jakto?
Lze říci, že nejčtenější články tak trochu odrážejí i nejoblíbenější techniku Nikonu – protože z první desítky se jen tři z nich netýkají přímo konkrétního „hardwaru“. Zároveň asi nebude překvapením, že jste četli nejvíce texty o digitálních zrcadlovkách střední a nižší střední třídy, plus samozřejmě o objektivech pro ně. Na předních místech se ovšem umístily také nejvyšší modely Coolpixů! Nicméně nebudu předbíhat, podívejte se na TopTen Nikonblog.cz 2013.
Za sebe jen dodávám: Je-li nějaký stroj od Nikonu, který by si první místo zasloužil bez dlouhého přemýšlení, je to právě Nikon D7100. Jsem rád, že jsme se spolu s čtenáři takto shodli. A mimochodem, recenze Nikonu D7100 je zároveň druhým absolutně nejčtenějším článkem Nikonblogu. Kdo je první? Ten, který byl v roce 2013 druhý…
Zatímco článek o D7100 vyšel až na konci dubna tohoto roku a měl tedy na prvenství jen osm měsíců, test Nikonu D5200 už u nás „visí“ od začátku listopadu 2012. Jen znovu opakuji – jde zároveň o nejčtenější článek Nikonblogu absolutně. V redakci už ale máme Nikon D5300 a test vyjde již brzy. Co myslíte, trumfne „pět tisíc dvoustovku“?
O tom, že kompakty ještě nevymřely, svědčí váš zájem o vlajkovou loď Coolpixů, model P7700. Ale co teprve čtvrté místo…
Jsem překvapen a potěšen – Nikon Coolpix P330 je můj favorit mezi kapesními fotoaparáty a jak je vidět, zájem o něj jste měli (možná raději „stále máte“) i vy. A to je dobře.
„Je-li objektiv dobrý pro Nikon D800, musí obstát na každém těle“ – tak by se dala charakterizovat myšlenka testu objektivů pro D800, realizovaného laboratoří DxO Labs. Jen podotýkám, tento článek měl ještě dvě pokračování: zde a tady.
Test „Déefka“ je na Nikonblogu teprve pár týdnů a přesto dosáhl na umístění v TopTen 2013. To je docela úspěch, co říkáte?
Jeden komentář
Kacířský návrh: protože různé produkty jsou na trhu různou dobu, takže ty „starší“ jsou asi více čtené než ty mladší – a tím pádem pořadí není úplně přesné – navrhuji jednoduchý koeficient – dělit počet čtenářů počtem měsíců, co je produkt venku – resp. kdy byl o něm uveřejněn článek na blogu.