Kříženec. Nikon D7500 v testu Nikonblogu

Nikon D7500 sice podle svého označení patří do produktové řady D7xxx, nicméně troufám si tvrdit, že tato příslušnost je jen takříkajíc fyzická. Duše, nebo chcete-li srdce, této digitální zrcadlovky totiž patří do rodiny vlajkové lodi DX zrcadlovek Nikonu – modelu Nikon D500. Proto kříženec. A z toho důvodu se také budu v následujícím testu odkazovat, respektive srovnávat Nikon D7500 tu se sedmitisícovkovou řadou, tu s „Dé pětistovkou“. Pojďme na to!

Úvod

Nikon D7500


Klíčové vlastnosti Nikonu D7500
Odolná a ergonomická konstrukce těla

Kostra těla je tvořená kombinací dílů z hořčíkové slitiny a odolného plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Samozřejmostí je utěsnění proti prachu a stříkající vodě. Nově tvarovaný grip zajišťuje perfektní držení fotoaparátu.

Výklopný dotykový displej

Poprvé v řadě D7xxx najdete u Nikonu D7500 výklopný dotykový displej s úhlopříčkou 8 cm a rozlišením 922 000 obrazových bodů. Displej je doplněný optickým čidlem, zajišťujícím jeho automatické zhasínání při přiložení fotoaparátu k oku.

DX snímač à la Nikon D500

CMOS snímač rozměru 23,5 × 15,6 mm bez low-pass filtru s rozlišením 20,9 Mpx, zaznamenává fotografie o velikosti 5 568 × 3 712 pixelů.

Obrazový procesor EXPEED 5

Po Nikonu D500 jde o druhý fotoaparát třídy DX, u nějž byl použit obrazový procesor EXPEED 5, který se kromě zajištění vysoké kvality snímků a videa stará také o nadstandardní rychlost zpracování obrazových dat fotoaparátu.

Osvědčený autofokus řady D7xxx

V rámci příslušnosti k „sedmitisícovkové“ řadě zdědil Nikon D7500 51bodový autofokus zaostřovacího modulu AF MultiCAM 3500 DX II. 15 bodů je křížových, střední bod má citlivost F8.

Měřicí RGB senzor s rozlišením 180 000 pixelů

Nový měřicí senzor umožňuje kromě jiného také využití režimu měření expozice se zaměřením na nejvyšší jasy ve snímku – a to jak pro fotografie, tak i pro natáčení videa. Skvěle díky němu funguje také detekce tváře při fotografování přes optický hledáček.

Sériové snímání jaké jste si přáli

Rychlost sériového snímání byla zvýšená na 8 sn./s, vyrovnávací paměť pojme až 50 čtrnáctibitových RAWů.

Obrovský rozsah citlivostí snímací soustavy

V „běžném“ rozsahu nastavení ISO nabízí Nikon D7500 rozsah ISO 100–51 200, v tzv. rozšířeném režimu pak ISO 50–1 638 400.

Full HD i 4K UHD video

Kromě možnosti natáčení Full HD videa (max. 1 080/50|60p), nabízí Nikon D7500 také volbu 4K UHD videa se snímkovou frekvencí 25 nebo 30p. Umožňuje plně manuální řízení záznamu, a to jak obrazu, tak stereofonního zvuku. Samozřejmostí je možnost připojení externího mikrofonu a odposlechových sluchátek.

Snap Bridge v ceně

K propojení a částečnému ovládání fotoaparátu pomocí mobilních zařízení s operačním systémem Android™ nebo iOS slouží již osvědčená technologie Snap Bridge, která kombinuje energeticky úsporné bezdrátové připojení Bluetooth s Wi-Fi.

Podrobné technické parametry Nikonu D7500 najdete zde
Doporučené prodejní ceny Nikonu D7500:

Tělo Nikon D7500: 38 590 Kč
Nikon D7500 + AF-S NIKKOR 18–105 mm F3,5–5,6G ED VR: 45 590 Kč

Konstrukce a ovládání

Slíbil jsem srovnání s Nikony řady Dxxx (konkrétně D7200) a Nikonem D500, začínám tedy hned. Tělo Nikonu D7500 je více „sedmitisícovkové“ nežli „pětistovkové“. O tom svědčí například kruhový volič expozičních režimů na levé straně a přítomnost výklopného blesku. Změnou je samozřejmě výklopný dotykový displej s optickým čidlem nad okulárem hledáčku, a třeba také nově přemístěné tlačítko ISO na horní pravý panel poblíž spouště.

Při podrobnějším ohledání zjistíte, že tělo Nikonu D7500 je s rozměry 135,5 × 104 × 72,5 mm jen o pár milimetrů nižší a méně hluboké nežli D7200 (135,5 × 106,5 × 76 mm). O 45 gramů se také snížila hmotnost – nově 720 gramů vs. 765 g u D7200. Bohužel, pravděpodobně jako oběť za tuto odtučňovací kůru padl jeden slot pro paměťovou kartu – Nikon D7500 má tedy jen jeden paměťový slot. A také není počítáno s volitelným doplněním o bateriový grip.

Naopak velmi pozitivní je nově tvarovaný hluboký grip pro pravou ruku, který umožňuje vskutku skvělé držení fotoaparátu. Pogumování těla (kterým je opatřen i kryt slotu pro paměťovou kartu) má o něco drsnější povrch, což je další příspěvek Nikonu k pevnému a jistému držení této zrcadlovky.

Nikon D7500

Nikon D7500

Nikon D7500

Hledáček a displej

Pokud na Nikon D7500 přecházíte z nižších řad DX zrcadlovek Nikonu (D5xxx nebo D3xxx), zcela jistě vás ohromí první pohled do hledáčku. Výrobce uvádí, že byl optický hledáček přepracovaný. Parametry jsou nicméně stejné jako u D7200 čili 100% pokrytí a zvětšení 0,94× (0,63× po přepočtu na DX). Ani tak ovšem nelze hledáčku nic vytknout.

Displej s úhlopříčkou 8 cm má rozlišení 922 000 obrazových bodů (VGA) a pozorovací úhel 170 °. Díky možnosti vyklápění můžete pohodlně pořizovat záběry z podhledu i nadhledu. Polohování je skvělé při natáčení videa.

Nevím, jak to máte vy, ale já jsem si po těch několika zrcadlovkách Nikonu, které jsou vybavené dotykovým displejem, na tuto vychytávku už – rád – zvykl. Prsty můžete ovládat celé menu fotoaparátu, při prohlížení lze listovat mezi snímky táhnutím prstu, měnit zvětšení roztažením dvou prstů či dvojitým tapnutím nastavit měřítko zobrazení 100 %. Zkrátka tak, jak to děláte na běžném smartphonu nebo tabletu. V Live View pak máte samozřejmě možnost zvolit tapnutím ostřicí bod, v režimu focení pak volitelně rovnou i exponovat dotykem. Zkrátka a dobře, pokud nejste zapřisáhlí zastánci tlačítkových telefonů, ale používáte dnes běžné smartphony či tablety, nemůže vás dotykové ovládání překvapit.

Nikon D7500

Nikon D7500

Jestli bych měl zmínit jednu – v podstatě drobnost –, která se mně na těle Nikonu D7500 nelíbí, pak je to rozložení konektorů na levé straně těla. Proč je konektor pro externí mikrofon pod jedněmi dvířky a konektor pro sluchátka pod druhými? Natáčím-li video, používám obvykle oba dva zároveň. Ano, starší Nikon D7200 to má také takto. Ale proč se tvůrci raději neinspirovali u D500, která má oba konektory naprosto logicky pod jednou krytkou?

Nikon D7500

Nikon D7500 – produktové fotografie

Funkce a vlastnosti

Chce se mi zvolat: Díky Bohu! Ano, Nikon D7500 má na rozdíl od D7200 přepracovaný mechanismus závěrky a ovládání clony. Proč tolik povyku? Protože u starších modelů při práci s živým náhledem (typicky při natáčení videa) poněkud „rostu“, když potřebuji změnit clonu. Však to znáte: Vypnout Live View, změnit clonu, zapnout Live View. Tomu je ale u D7500 konec. Jako u dalších vyšších modelů DSLR Nikonu již můžete s clonou pracovat „online“, bez nutnosti vypínání živého náhledu. Že to ocení zejména „videografové“, o tom nemůže být sporu.

Modul závěrky Nikonu D7500
Modul závěrky Nikonu D7500

Nikon D7500 má také funkci, která se poprvé objevila u Nikonu D810 – a má ji i D500 – tzv. elektronickou první lamelu závěrky pro snížení chvění v režimu předsklopení zrcátka. Protože jde o vyšší střední třídu fotoaparátu, nejkratším časem je 1/8 000 s, blesk je synchronizován na času 1/250 s (1/320 s v režimu Auto FP).

Přesně uprostřed mezi Nikonem D7200 a D500 se Nikon D7500 nachází co se týče rychlosti sériového snímání. Zatímco D7200 umí 6 sn./s a má buffer pro dvanáct 14bitových RAWů a D500 je rychlík s 10 sn./s a obrovskou vyrovnávací pamětí pro 200 snímků, Nikon D7500 dokáže fotit rychlostí 8 sn./s s kapacitou bufferu pro 50 14bitových RAWů. Tolik údaj výrobce. Já jsem při testech naměřil s SDXC kartou s rychlostí zápisu 90 MB/s dokonce ještě více – až 58 RAWů rychlostí deklarovaných 8 sn./s. Takže… no problem!

Autofokus a měření expozice

V testu staršího Nikonu D7200 jsem napsal toto:

„51bodový autofokus s modulem AF MultiCAM 3500 DX II je to nejlepší, co Nikon kdy vyvinul – může se směle měřit s profesionálními modely typu D810 nebo D4/D4s.“

To však bylo na začátku roku 2015 – dnes je již tento autofokusový modul překonán. Ano, současným králem je modul Multi-CAM 20K, coby 153bodový ostřicí systém s 99 křížovými body má jak Nikon D500, tak i D5 nebo nejnovější superstroj Nikon D850. Nicméně to ještě neznamená, že by snad měl být jeho předchůdce AF MultiCAM 3500 DX II v Nikonu D7500 hoden zatracení. Stále jde o skvělý a funkční 51bodový autofokus s 15 křížovými body a středním bodem s citlivostí F8, umožňujícím například používat teleobjektivy s telekonvertorem. A to se u DX formátu s jeho crop faktorem často vyvažuje zlatem.

Rozvržení AF bodů a další informace v hledáčku Nikonu D7500
Rozvržení AF bodů a další informace v hledáčku Nikonu D7500

Ostatně autofokus Nikonu D7500 je nově vybaven také moderními funkcemi jako je režim skupiny ostřicích polí (Group-area AF) nebo tzv. Uložení podle orientace. Při aktivaci této funkce fotoaparát zachovává postavení zvoleného ostřicího bodu jak při focení na šířku, tak i když přístroj otočíte na výšku.

Rád bych se krátce zastavil také u měřícího RGB senzoru s rozlišením 180 000 pixelů, kterým je Nikon D7500 vybaven shodně s D500 (nebo třeba D850…). Ten mě nadchnul, ale také „dostal“. Přiznávám se, systematické využívání ostřicích bodů nemám zrovna ve zvyku. Prostě „namáčknu“ na objekt, na který chci zaostřit pomocí středového bodu, překomponuji záběr a domáčknu spoušť. Prostě klasika. Tohoto – ve světle funkčnosti aktuálního měřicího RGB modulu – zlozvyku, jsem se ale musel velmi rychle zbavit. Nikon D7500 totiž má měření expozice velmi silně svázané se zvoleným ostřicím bodem. To znamená, že technika namáčknutí středovým bodem a následného překomponování obrazu vede velmi často k chybným expozicím. Naučíte-li se však důsledně využívat celé plochy ostřicích bodů, zjistíte přesný opak – fotoaparát exponuje s nebývalou přesností. Takže něco za něco…

Velmi rád jsem si naopak zvykl na volitelnou detekci tváře při klasickém focení přes hledáček. Představte si, že fotíte portrét průhledem přes nějaký objekt. A máte zapnutý automatický výběr ostřicího bodu. U starších fotoaparátů autofokus logicky zaostří na nejbližší objekt. Což ale nechcete. Požadujete ostření na obličej za tímto objektem. Ano, stačí zapnout uživatelský výběr bodu a máte vyhráno. U Nikonu D7500 ale můžete v režimu automatického výběru ostřicího bodu aktivovat detekci tváře. RGB senzor sdělí autofokusovému modulu polohu obličeje a ten následně zvolí ostřicí bod tomu odpovídající. I přes průhled… Skvělé! Jen opakuji: Bavíme se o focení přes optický hledáček, nikoliv v režimu živého náhledu přes displej.

Data a konektivita

Že má Nikon D7500 menší rozlišení snímače nežli D7200, to jste si jistě všimli. Pozitivům se budeme věnovat podrobněji v následující kapitole tohoto testu, nyní jen strohá fakta. RAWy dvaceti megapixelového Nikonu D7500 mají datovou velikost cca 25–30 MB, JPEGy pak průměrně kolem 15 MB. Na rozdíl od Nikonu D500 nemáte u D7500 možnost nastavit menší rozlišení RAWů, lze fotit jen do plného rozlišení. Mně osobně to lidově řečeno žíly netrhá, protože objem dat 20Mpx snímače není zase tak závratný.

Nikon D500

O technologii Snap Bridge jsem už na Nikonblogu psal mnohokrát, takže nyní jen krátce. Bezdrátová konektivita Bluetooth Low Energy funguje bezvadně – foťák můžete mít se smartphonem nebo tabletem propojený třeba celý den a na spotřebě energie to téměř nepoznáte. Na iPhonu SE vše fungovalo přesně tak, jak má. Vím, že si nejeden uživatel stěžuje na chování Snap Bridge u zařízení s operačním systémem Android™. Osobně se domnívám, že na vině není samotná technologie Snap Bridge, nýbrž přílišná otevřenost Androidu, od nějž zkrátka nikdy nevíte co čekat. U jinak kritizovaného uzavřeného systému iOS se můžete spolehnout na přesnou specifikaci a tudíž i funkčnost. Howgh, domluvil jsem! :-)

Nikon D7500

Bohužel jsem při testování Nikonu D7500 neměl k dispozici systémový blesk Nikon Speedlight SB-5000 s rádiovým odpalovačem – tedy „hardware“, díky kterému je u D7500 podporováno rádiové odpalování blesků SB-5000. Nicméně klasické CLS pomocí výklopného blesku na těle – kterým samozřejmě D7500 disponuje také – jsem vyzkoušel a mohu dosvědčit, že funguje naprosto standardně. Jen pozor, až jej budete poprvé aktivovat. Už ho totiž nenajdete v Menu uživatelských nastavení, kde se dříve CLS nastavovalo, ale z mého pohledu logičtěji v Menu fotografování.

Obrazová kvalita, video, demosnímky a celkové hodnocení

Tuto kapitolu bych – s výjimkou závěrečného hodnocení – mohl klidně s čistým svědomím zkopírovat z testu Nikonu D500. Díky stejnému snímači a obrazovému procesoru je totiž obrazová kvalita jak fotografií tak i videa u Nikonu D7500 de facto shodná s D500. Což je samozřejmě výborná zpráva. Takže to vezmu rychleji než obvykle.

Ostrost fotografií (video nevyjímaje) je brilantní. Při testování jsem fotil výhradně v současnosti nejlepším základním zoomem pro DX čili AF-S Nikkorem 16–80 mm f/2,8–4E ED VR, který jsem dříve používal také při testu Nikonu D500. Co se týče ostrosti, nevidím mezi těmito dvěma těly žádný rozdíl.

Ten neshledávám ani v barevnosti. U D500 jsem napsal:

„Jako u každého testu, jsem i s Nikonem D500 fotil při nastavení Picture Control na Standard. Barevnost v této konfiguraci hodnotím jako velmi přirozenou, podání je korektní, problematické odstíny, jako je typicky pleťovka, ‚neutíkají‘ do nepřirozených barev. Jediný malý problém jsem zaznamenal při fotografování pod mrakem, kdy se mi – při automatickém vyvážení bílé – barvy zdály poněkud více saturované. To však lze řešit pečlivým nastavením WB, případně ještě uživatelskou úpravou Picture Control.“

Nevím proč, ale také Nikon D7500 má v pošmourném počasí při nastavení Picture Control na Standard stejnou tendenci „vyrábět“ nepřirozeně přesaturované snímky, které příliš neodpovídají daným snímacím podmínkám. Náprava je jednoduchá: V Picture Control nastavte hodnotu Zřetelnost na nulu a Sytost snižte cca o 1–2 stupně. Lhostejno, jestli to uděláte ve foťáku (fotíte-li do JPEGu) nebo až při postprodukci z RAWu v počítači. Výsledek bude mnohem přirozenější – viz následující ukázka:

Vlevo originální barevnost, vpravo „vynulovaná“ Zřetelnost a snížená Saturace v Picture Control
Vlevo originální barevnost, vpravo „vynulovaná“ Zřetelnost a snížená Saturace v Picture Control
Šum

Opět bych mohl opisovat sám od sebe. Stejně jako D500, má i Nikon D7500 možnost nastavit citlivost až na astronomickou hodnotu ISO 1 638 400. Upřímně řečeno… je to k ničemu. Použitelná citlivost je od ISO 50 cca do ISO 25 600, přičemž chcete-li využít plné rozlišení snímače například pro výstavní zvětšeniny, je hranice citlivosti kolem ISO 6 400. Něco jiného ale je, pokud snímky zmenšujete – typicky pro použití na internetu. V tom případě bych se nebál ani citlivosti ISO 51 200. Cokoliv většího už je ale víceméně nepoužitelné, ostatně přesvědčete se sami u následujícího standardního testu šumu.

První výřez představuje JPEG s aktivním odšuměním Normal, prostřední výřez je z RAWu, vyvolaného v Capture NX-D standardními hodnotami, jaké program nabízí (resp. jaké nastavil fotoaparát) – tedy bez uživatelského zásahu. Poslední výřez je pak opět z RAWu, ale s vypnutou redukcí šumu.

Zdrojový snímek s vyznačením výřezů
Zdrojový snímek s vyznačením výřezů
Video

Nikon D7500 umožňuje jak natáčení Full HD videa (1 920 × 1 080 px), ale také i video v rozlišení 4K UHD, tedy ve velikosti 3 840 × 2 160 obrazových bodů. Celkem jsou dostupné tyto kombinace velikosti obrazu a snímkové frekvence:

4K UHD – 3 840 × 2 160 px
2 160/30p
2 160/25p
2 160/24p

Full HD – 1 920 × 1 080 px
1 080/60p
1 080/50p
1 080/30p
1 080/25p
1 080/24p

HD – 1 280 × 720 px
720/60p
720/50p

Video je možné ukládat do souborů *.MOV nebo lze zvolit formát *.MP4 – v kodeku H.264/MPEG-4.

Práce s videem je u Nikonu D7500 poměrně komfortní. Jak jsem už psal v kapitole Funkce a vlastnosti, mechanismus ovládání clony umožňuje měnit její hodnotu bez nutnosti vypínat živý náhled. Co se týká kontroly natáčení, pak je k dispozici reálný histogram i tzv. zebra – zobrazení přexponovaných míst, stejně jako indikace úrovně zvuku vestavěného stereofonního mikrofonu či externího mikrofonu, plus samozřejmě také uživatelské řízení hlasitosti nahrávky a samostatně hlasitosti odposlechových sluchátek.

Nikon D7500 je také vybaven elektronickou stabilizací. Musíte ale počítat s tím, že zapnutí této funkce mírně ořezává obraz – viz ukázka níže. Co je však nemilé, nikoliv už mírně, ale docela zásadně (crop 1,5×) ořezává obraz natáčení v rozlišení videa 4K UHD. Stejně jako u D500 je to dáno tím, že fotoaparát využívá pixely snímače 1 : 1, tedy jen oněch 3 840 × 2 160 obrazových bodů ve středu záběru. Při natáčení 4K videa také nelze použít elektronickou stabilizaci. V nabídce funkcí Nikonu D7500 nechybí ani možnost pořizovat časosběrná videa.

Nikon D500


Celkové hodnocení

Jak bych to jen krátce shrnul? Asi takto: Digitální zrcadlovka formátu DX s vylepšeným tělem řady D7xxx (až na jeden slot pro paměťovou kartu) a obrazovým výstupem vlajkové lodi DX – Nikonu D500 – to je Nikon D7500. Požadujete-li obrazovou kvalitu Nikonu D500, ale tento fotoaparát z jakéhokoliv důvodu nechcete (nebo je pro vás zkrátka příliš drahý), jsem přesvědčen, že Nikon D7500 jej nahradí naprosto smysluplně. Tento model zkrátka ideálně vyplnil mezeru mezi D7200 a D500. A tak to v pořádném portfoliu má být.

Nikon D7500 – fotogalerie I

Použitý objektiv: AF-S DX Nikkor 16–80 mm F2,8–4E ED VR

Stáhněte si fotografie bez úprav
JPEG (255 MB)
NEF – 1. část (180 MB)
NEF – 2. část (175 MB)
NEF – 3. část (143 MB)

Nikon D7500 – fotogalerie II

Použitý objektiv: AF-S DX Nikkor 16–80 mm F2,8–4E ED VR

Stáhněte si fotografie bez úprav
JPEG – 1. část (117 MB)
JPEG – 2. část (111 MB)


Související články

Nikon D7500 poprvé v ruce
Nikon D7500 – první fotografie!
Novodobý král DX zrcadlovek – Nikon D500 v podrobné recenzi
Evoluční vrchol DX – Nikon D7200 v testu

Sdílej

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

10 komentáře

  1. Nikdo žádný komentář, tak aspoň přidám subjektivní pohled:

    Plusy:
    ++ výklopný displej
    + použitý RGB senzor

    +/- použitý snímač

    Mínusy:
    — absence druhého slotu pro paměťovou kartu
    — absence indexu clony (AI lever) – významná nekompatibilita se startšími objektivy AI, AI-s, možná i D …
    – absence gripu

    Z mého pohledu příliš mnoho (nesmyslných) kompromisů – chybějící index clony a druhý paměťový slot jsou pro mé použití vylučující kritéria… a to jsem se docela těšíl :(

  2. Požívám D7500 v kombinaci ze starším 16-85 už od července a z kresby i míry zachycení detailů jsem dost zklamaný, fotky jsou na standardní hodnoty málo ostré a kresba velmi měkká, prodejce mi doporučuje sklo 16-80 2,8-4, ale bude to opravdu lepší? 16-85 jsem měl na D3300 a D5600 a kresba i úroveň detailů byla brilantní, až ohromující, v běžném denním světle možná na úrovni FF, U D7500 je to spíše jak z kompaktu, má sice navrch v jiných věcech, ale tohle se nepovedlo, a ještě za ty velké peníze …

    1. 16-85 byla skvela na 12Mp D90 nebo D300, ale uz na D7000 to neni ono. Na D7500 nebo dokonce 24Mp strojich je zjevne, ze objektiv to jiz neukresli. Opakuje se situace s D70 a 18-70, skvele kombo, ale ten samy objektiv uz D80 nebo D200 “nadaval” a na 12Mp byl nepouzitelny.

      1. No, nevím, podle mých zkušeností bych neřekl, že objektiv 16-85 byl skvělý např. i na D90 a 12 MPx, já jsem ho zkoušel na té D90, protože ho všichni vychvalovali a když jsem ho vyzkoušel, tak fotky naprostá katastrofa, pro mne totální zklamání a hned po tom zkušebním víkendu šel zpátky do obchodu…, tenhle objektiv ani náhodou…

  3. Zdravím. Velice hezky napsáno. Měl bych dotaz k tomuto :

    Rád bych se krátce zastavil také u měřícího RGB senzoru s rozlišením 180 000 pixelů, kterým je Nikon D7500 vybaven shodně s D500 (nebo třeba D850…). Ten mě nadchnul, ale také „dostal“. Přiznávám se, systematické využívání ostřicích bodů nemám zrovna ve zvyku. Prostě „namáčknu“ na objekt, na který chci zaostřit pomocí středového bodu, překomponuji záběr a domáčknu spoušť. Prostě klasika. Tohoto – ve světle funkčnosti aktuálního měřicího RGB modulu – zlozvyku, jsem se ale musel velmi rychle zbavit. Nikon D7500 totiž má měření expozice velmi silně svázané se zvoleným ostřicím bodem. To znamená, že technika namáčknutí středovým bodem a následného překomponování obrazu vede velmi často k chybným expozicím. Naučíte-li se však důsledně využívat celé plochy ostřicích bodů, zjistíte přesný opak – fotoaparát exponuje s nebývalou přesností. Takže něco za něco… “

    To samý se týká i Nikonu D500, co se týká toho namáčknutí, zaostření středovým bodem a následným překomponováním, s tím, že se může pak vyskytnout chybná expozice?

  4. Ještě jeden dotaz :

    Velmi rád jsem si naopak zvykl na volitelnou detekci tváře při klasickém focení přes hledáček. Představte si, že fotíte portrét průhledem přes nějaký objekt. A máte zapnutý automatický výběr ostřicího bodu. U starších fotoaparátů autofokus logicky zaostří na nejbližší objekt. Což ale nechcete. Požadujete ostření na obličej za tímto objektem. Ano, stačí zapnout uživatelský výběr bodu a máte vyhráno. U Nikonu D7500 ale můžete v režimu automatického výběru ostřicího bodu aktivovat detekci tváře. RGB senzor sdělí autofokusovému modulu polohu obličeje a ten následně zvolí ostřicí bod tomu odpovídající. I přes průhled… Skvělé! Jen opakuji: Bavíme se o focení přes optický hledáček, nikoliv v režimu živého náhledu přes displej.

    To samý platí i u D500?

  5. Ono deklarované utěsnění proti vodě je poněkud v rozporu s návodem k použití kde se píše, že za výklopný displej se nesmí dostat voda jinak dojde k poškození fotoaparátu. Ale voda se za displej může dostat velmi snadno i třeba jen při mírném dešti. Takže o nějaké ochraně proti střídající vodě nemůže být ani řeč.

  6. Já Vám to řeknu takhle – 7 let jsem fotil na D300s, ten dosloužil a ulakomil jsem se a narychlo před dovolenou koupil kit d7500+18-105 VR.
    Byla to největší chyba v mém fotografickém životě, jakou jsem kdy udělal. Staré dobré D300s to nesahá ani po paty a nejde se toho zbavit, je to za normální cenu absoulutně neprodejné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *