Nová osmadvacítka pro FX formát

Spolu se zrcadlovkou D3200 uvedl Nikon také objektiv pro DSLR – AF-S Nikkor 28 mm F1,8G. Stejně jako u ostatních objektivů pro FX formát, tedy skel pro DSLR s fullframovými snímači, je i nová „osmadvacítka“ kompatibilní také s menším DX formátem. Pouze musíte počítat s crop faktorem 1,5×, což virtuálně mění ohnisko na 42 mm. Objektiv byste teoreticky měli možnost připojit také k Nikonu 1 přes adaptér FT-1 – viz náš článek. Crop faktor 2,7× z něj pak ale udělá „pětasedmdesátku“.

AF-S Nikkor 28 mm F1,8G

AF-S Nikkor 28 mm F1,8G je moderní vysoce světelný objektiv určený náročným uživatelům. Optická konstrukce se skládá z 11 členů v 9 skupinách, součástí jsou dva asférické členy. Clona je sedmilamelová.

Zaostřování je vnitřní, objektiv je vybaven tzv. Rear-focusem – ostřením zadním členem. Pohon obstarává rychlý a téměř bezhlučný ultrazvukový motor SWM.

AF-S Nikkor 28 mm F1,8G

Nový 28mm objektiv není vybaven optickým stabilizátorem, ale vzhledem k tomu, že se jedná o „širokáč“ s úhlem záběru 75 stupňů, těžko vám bude stabilizace chybět.

Čočky jsou opatřeny antireflexní úpravou Nano Crystal Coat. Vzhledem k vysoké světelnosti počítejte s rozměry objektivu připomínajícími spíše základní zoom pro DX formát. Ostatně filtrový závit 67 mm to napovídá zřetelně. V krabici s objektivem najdete bajonetovou sluneční clonu a měkké pouzdro.

Podrobná technická data AF-S Nikkor 28 mm F1,8G najdete zde.
Doporučená prodejní cena

16 290 Kč


Sdílej

7 komentáře

  1. Tohle ohnisko je zajímavé. Pokusil jsem se přejít na pevná skla. Mám nové verze 35/1.4, 50/1.4 a 85/1.4. Používám je na D3S a dal jsem za ně spoustu peněz. Jsem spokojen až na jednu velkou nepříjemnost, kterou mi potvrdilo i pár známých používající nová pevná skla na full frame. Za mírně horších světelných podmínek, téměř nezaostříte. Prostě se autofokus nechytne a super rychlý foťák je mi najednou k ničemu, protože snímek nezachytite. Mám v hlavě tolik snímků, které jsem neudělal a D300 s malým čipem by běžně zmákla!! Nevím jesli je to daň za velký čip a jestli ano tak je dost krutá. Jsem opravdu velice zklamán. Fotím hodně svatby a reportáž například v kostele, kde je málo světla a světelné pevné sklo by se nabízelo nelze prakticky použít. Zaostříte pouze na bílý límec jinak ani náhodou!! Jedině ručně!! Paradoxně fungují staré verze levných pevných objektivů!!!Předpokládám, že tato nová 28mm bude mít stejný problém.

  2. 2petr wagenknecht: To, co uvádíte, je přinejmenším divné. Konzultoval jste to se servisem Nikonu?

  3. Ano, s NPS i na jedné předváděcí akci Nikon a bylo mi řečeno, že nemůžu mít všechno. V NPS mi řekli, že podobný problém také řešili, ale že ho nevyřešili. On je problém i se zoomy jako je 24-70/2.8, ale není to tak markantní, ale v porovnání s D300 je znatelný, ale pevná skla jsou na tom hodně špadně. Kamarád má D3 a řeší stejný problém . Známá s D700 to cítí na 50/1.4, ale na starším 50/1.8 nikoliv. Mě funguje nejlépe stará konstrukce 80-200/2.8, který je bezchybný. Pořaduji za nevyšší kvalitu od nej produktů, za kterou platím desítky tisíc, a když čtu jak jsou nové objektivy ultrarychlé jsem rozhořčen.

  4. Já měl D700 + 24-70/2.8 + 50/1.4G + 85/1.4G a žádné větší problémy s ostřením při nižší světelnosti jsem nezaznamenal. Teď čekám na D800 už hezky dlouho a jsem zvědavý, kdy se dočkám, jestli vůbec …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *