Začal školní rok, média konečně mají žhavé téma, nicméně těsně předtím proběhla zejména technologickými weby zpráva, která nenechala jedno oko suché – Instagram povolil uživatelům vkládat i jiné nežli čtvercové fotografie! Ne, skutečně to nijak neprožívám a tento „přelomový okamžik“ jsem přešel s lehkým úsměvem. Na druhou stranu je ale pravda, že tato „obrázková“ sociální síť povolením vkládání obdélníkových fotografií přišla o jeden ze svých typických znaků, což je trochu škoda (vím, že šlo nahrát i jiné formáty už dříve, ale bylo s tím jaksi více práce).
Nikon na Instagramu
Přiznávám se, jsem Instagram neměl vždy v lásce. Ostatně na Nikonblogu jsem o tom před více než třemi lety napsal kritický článek. Časem jsem však přišel na chuť této online celosvětové, nyní už bývalé čtvercové fotogalerii, a nebojím se ani používání nejrůznějších „uměleckých filtrů“. Co se mi na Instagramu líbí? Jeho jednoduchost. Prostě zobrazuje fotografie, které lze filtrovat pomocí tzv. hashtagů, lajkovat srdíčkem a samozřejmě komentovat. Nic víc, nic méně. To ale naprosto stačí – převažuje vizuální stránka, a ta je ve fotografii důležitá ze všeho nejvíce.
Instagram se postupem času stal také marketingovým nástrojem, takže není divu, že na něm najdete většinu významných společností, Nikon pochopitelně nevyjímaje. Český a slovenský Nikon tedy hledejte pod tagem @nikon_cz_sk.
Nemusíte mít obavy, Nikon nepoužívá Instagram k prvoplánovému vnucování svých produktů a služeb – najdete zde spíše reporty z nejrůznějších akcí, ale hlavně inspirativní snímky výborných fotografů. Jistě také víte, že pokud při vkládání fotografie (ale můžete to učinit i dodatečně) vložíte tag @nikon_cz_sk do funkce Označit lidi, objeví se váš snímek na profilu Nikonu v sekci Fotky s uživatelem Nikon_cz_sk. Součástí komunity Nikoňáků tedy můžete být, vedle Facebooku, Google+ či Twitteru, také na Instagramu…
Pod čarou: Ještě dovětek okurkové sezóny – Google má nové logo. Vůbec se mi nelíbí, ale i to mě nechává chladným. Musím totiž chystat dětem svačinu do školy…