• Nikon D7100 – nejlepší DX zrcadlovka. Podrobná recenze s demosnímky a videi

     • 29. 4. 2013 • DSLR • 39 komentářů

    Nejnovější DX zrcadlovka Nikon D7100 byla pro mnohé příznivce značky poměrně velkým překvapením. Dlouhou dobu byl totiž očekáván nástupce „třístovky“, coby velmi oblíbeného těla, vyhlášeného zejména svou robustností a vůbec konstrukčním a dílenským zpracováním na úrovni profesionálních DSLR. Nicméně tak se nestalo a na světě je místo toho nový Nikon D7100.

    Jeho tělo sice nedosahuje rozměrů a hmotnosti D300s (který je mimochodem stále v ceníku Nikonu za stejné peníze jako D7100), nicméně neřekl bych, že to nějak výrazně vadí, a naopak bych dodal, že posun v obrazové kvalitě a dalších funkcích a vlastnostech je obrovský. Ostatně čtěte dále…

     

    Kapitoly článku


     

    Úvod

     

    Nikon D7100

     


    Klíčové vlastnosti Nikonu D7100
    DX snímač s rozlišením 24 Mpx

    CMOS snímač o rozměrech 23,5 × 15,6 mm zaznamenává fotografie o velikosti 6 000 × 4 000 pixelů. Snímač nemá antialiasingový filtr – tím se liší od čipu D5200.

    Záznam Full HD videa

    Záznam videosekvencí Full HD (1 080p) – nově s možností plného manuálního řízení záznamu a vestavěným stereomikrofonem. Kromě kvality 1 080/30p (nebo 25p) můžete nahrávat také v režimu 1 080/60i (50i).

    Obrazový procesor EXPEED 3

    Už ani nevím, kolikrát jsme to opakovali – procesor EXPEED 3 je jedním ze společných kvalitativních prvků de facto všech moderních DSLR Nikonu.

    Velký rozsah citlivostí snímací soustavy

    V základní konfiguraci má Nikon D7100 citlivost ISO 100–6 400, v rozšířeném módu pak až ISO 25 600.

    Nejlepší autofokus u Nikonu

    Je v podstatě stejný jako u D4, ale díky crop faktoru pokrývá větší obrazové pole – 51bodový autofokus AF MultiCAM 3500 DX vás nadchne a nezklame.

    3,2″ LCD displej s rozlišením 1 229 000 obrazových bodů

    Displej je nejen větší než u D7000, ale vykazuje také jasnější a barevně přesnější obraz, což je důležité hlavně pro natáčení DSLR videa, ale také třeba kontrolu pořízených snímků.

    Bezdrátové propojení s inteligentními zařízeními

    Pomocí volitelného adaptéru WU-1a lze posílat fotografie do smartphonů nebo tabletů s operačním systémem Android nebo iOS. Smartphony nebo tablety mohou fungovat také jako bezdrátové dálkové ovládání D7100. Tato zrcadlovka je ale také kompatibilní s univerzální komunikační jednotkou UT-1 nebo bezdrátovým dálkovým ovládáním WR-R10.

     

    Nikon D7100

     

    Podrobná technická data Nikonu D7100
    Doporučená prodejní cena Nikonu D7100

    pouze tělo: 27 990 Kč
    set s obj. AF-S Nikkor 18–105 mm F3,5–5,6G VR DX: 32 990 Kč

     


    Kapitoly článku


     

     


    Autor

    šéfredaktor Nikonblog.cz

    Komentáře ke článku Nikon D7100 – nejlepší DX zrcadlovka. Podrobná recenze s demosnímky a videi

    1. Milan Novák
      29. 4. 2013 at 11:34

      Inu, pokrok za dva a půl roku je neoddiskutovatelný, ale upřímně řečeno se mi novinka nejeví jako bůh ví jaký zázrak v porovnání s předchůdcem. Jasně, máme větší rozlišení.. A? Jasně, máme lepší video.. A? Když porovnám fotky z D7000 a D7100, také žádný velký rozdíl nevidím… Dokonce ani šum není o tolik lepší. Navíc se prý objevují problémy s ostřícím modulem (tentokrát je to pro změnu frontfocus), tak já nevím. Opravdu někdo uvažuje o přechodu ze 7000 na 7100?

    2. Petr Kašík
      29. 4. 2013 at 12:23

      @Milan Novák – ano, učnil jsem tak už před 14 dny a když se na to podívám s odstupem času, udělal bych to znovu. Je to prostě nový stroj se vším co k tomu patří. Osobně je mi sympatický tento přístup evoluce místo revoluce, i když vlastně i zde je evoluce-revoluce (absence low pass filtru, autofokus, atd…)

    3. 29. 4. 2013 at 13:11

      Považuji D7100 za naprosto nesrovnatelně lepší foťák, než D7000. Když jsem si k D300 půjčil D7000 kvůli lepšímu snímači, zase jsem D7000 vrátil a klidně jsem dál fotil D300-kou a řekl jsem, že D7000 nenahrazuje D300: blbě se drží, malý rozsah expozičního bracketingu nedovoluje dělat HDR z RAWů, autofokus je zřetelně horší a méně spolehlivý a obrazový pokrok na reálných fotkách není takový, abych kvůli tomu D300 zavrhnul.
      Teď jsem si koupil D7100 a D300 jsem s klidným svědomím odložil a vůbec nic mě reálně na D7100 proti D300 nechybí.
      Takže D7000 pro mě není konkurence D300 ani náhodou a D7100 je pro mě lepší, než D300 úplně jasně. Z toho logicky vyplývá, že D7100 je oproti D7000 pokrok.
      Autofokus je hardwarově stejný jako má D300, ale funguje líp, protože má firmware z D4. Nevím, jestli má „prý“ frontfocus, mně funguje se 7 Nikkory skvěle, ještě líp, než D300, a to je co říci.
      Drží se výborně, expoziční bracketing je reálně ještě použitelnější pro HDR, 24 MPx bez low-pass filtru mně ukázalo, že mých 7 Nikkorů může být tak ostrých, že bych tomu předtím vůbec nevěřil. Nevěřil bych, že všech mých 7 Nikkrů ukreslí 24 MPx tak, že třeba 16-85-ka na vzdálenost 70 metrů zobrazí písmenka široká 1 pixel. No a ve stejnou dobu vyšla od Googlu kolekce Nik pluginů. Když se k D7100 přidá kreativní dooatření Nik Sharpenerem a na vysoké ISO odšum Nik DFine, tak je to dohromady s D7100 + Nik plugins úplně nový svět.
      Na ISO 100 máte 24 MPx krajinu, o kterou se mpžete říznout a když ISO 3200 lehce odšumím Nik DFine 2 a pak zmenším z 24 MPx na 8 MPx a doostřím, tak mám na ISO 3200 dokonale čistý a ostrý 8 MPx obrázek.
      Na ISO 100-400 dokonalý 24 MPx obraz, na ISO 400-1600 dokonalý 12 MPx obraz a na ISO 1600-6400 dokonalý 8 MPx obraz. Co si na DX formátu ještě víc přát?
      A malý buffer na RAWy? Koupil jsem si nejrychlejší 95 MB/s SanDIsk, přepnu na 12-bitový RAW bez JPEGu a on to stačí ukládat docela rychle, takže v praxi se mně nestane, že bych mačkal spoušť a ono nic. Jo, chce to sekat ty fotky trochu s rozmyslem, ale ono 24 MPx RAWy bez rozmyslu, to stejně není dobrý nápad kvůli objemu. :-)

    4. Lucka
      29. 4. 2013 at 23:04

      V čem byste, autore článku, řekl, že je D7100 lepší než D600? To je reálně myšlený dotaz, vážně mě to zajímá, neboť o koupi D600 přemýšlím. :)

    5. Lindner Petr
      29. 4. 2013 at 23:10

      Nemám problém s odpovědí Lucie:) D7100 je lepší v autofokusu, v rychlosti závěrky a také třeba i v rychlosti sériového snímání. D600 je naopak fullframe a to je prostě top-class třída :)

    6. 29. 4. 2013 at 23:49

      Veľmi pekne a prehľadne spracovaná recenzia najnovšej vlajkovej lode DX stajne od Nikon-u. Osobne vlastním D300s, a pred jeho kúpou som uvažoval o D 7000. Žiaľ nepresvedčila ma o tom, že je hodná mojich dlhých prstov na rukách a ak si raz človek z D200 zvykne na poriadny grip tak D 7000 mu do rúk moc nepôjde. Po prečítaní všetkého, čo D7100 so sebou prináša má táto nevýhoda z D7000 nebude trápiť lebo získam oveľa viac. Drobnosti ako kryt eLCédečka sa dajú hravo vyriešiť kúpou ochrannej fólie, ktorá je už určite na ebay dostupná. Skôr ma prekvapilo to, že absentuje GPS modul, čo by som už v dnešnej dobe čakal a tých pár 100€ by som bol ochotný za to aj zaplatiť pri cenne cca 1200€. Škoda :)
      Taktiež milo prekvapil Corp to Corp čo je veľmi milé a som rád, že zostali aj dva porty na SD-cka. Na túto fajnovosť som si zvykol už z D300s, čo určite nemá chybu. Čo ma ozaj zarazilo je mód Effects – je to k ničomu. Nemusia hneď z toho robiť nahryznutý apple.
      Teším sa na deň, keď si ho po 1x vyskúšam a spočinie v mojom batohu.

    7. 30. 4. 2013 at 02:49

      Pár nedodělků by se přece jen našlo…..
      a to píšu nikoliv jako teoretik ale majitel 7100 už od začátku prodeje v ČR.

      Nonsens první: K čemu je možnost komunikace přes bezdrátový modul pokud musí být nacpaný ve stejném (jen jednom) konektoru jako kabel od GPS. Nepřijde vám to jako hrát na klavír pouze jednou rukou? Teoreticky to jde…. v praxi poněkud blbé řešení. Kde udělali soudruzi z Tokia chybu?

      Nonsens druhý: Konektor pro kabelovou spoušť a GPS v D300 byl umístěný vpředu v horní části vlevo od bajonetu objektivu. V místě kde ničemu nevadil.
      Proč u D7100 je nacpaný z boku kde a) reálně vadí daleko víc, b) nutí vás, pokud používáte L-plate namontovat ji s hooodně velkou mezerou od těla fotoaparátu. Čímž D7100 najednou vypadá velice profi protože se z ní stane neforemné monstrum.

      Nonsens třetí: Že si Nikon vylepšuje prodeje a tahá z vás další a další peníze i zpětnou nekompatibilitou battery gripů je holt fakt. Proč ale proboha nemůže zachovat alespoň vnější tvar spodku gripu a umístění závitu pro stativový šroub. Originální L-plate od RRS (která snad jako jediná dovolí výměnu baterek v gripu bez odšroubovávání té destičky) stojí v podstatě totéž co grip. Ta z D300/700 by se dala bez problémů použít – ovšem nemít MB-D15 jen maličko jiný tvar spodku takže na destičku nepasuje. Bavím se o originálním BG, ne čínské napodobenině.
      Pokud by se mne kdokoliv ze známých zeptal zda má BG MB-D15 i za tu šílenou cenu, co stojí, pořídit, moje odpověď je NE. S L-plate, GPS a dalšími improvizacemi D7100 nabobtná i tak a BG zásadní výhra není.
      A pokud jde o GPS, miniaturní bezkabelová bluetooth kostička od firmy Aokatec stála 49 USD, dorazila do týdne od objednání a zaplacení a v kombinaci s nejlevnějším data loggerem zapisuje data do exifu stejně jako originál od nikonu. A je tak malá že se na boku D7100, chráněná rámem L-plate, dá ještě akceptovat.

      Nechci aby to vypadalo že s D7100 nejsem spokojený. Alespoň s výkonem jsem – a maximálně. Moje D300 sla do zaslouženého důchodu coby záložní tělo. Obrazově je D7100 dál – ale ergonomii a doplňky měla D300 vyřešené určitě líp.

      Dobré světlo, ostrá skla a věrné barvy :-)

      Vltavín

    8. 30. 4. 2013 at 13:12

      Nikon D7100 je opravdu velmi povedený, prakticky nemá konkurenci! Škoda, že Nikon nemá tak povedený full-frame, Canon je teď na tomto poli bohužel dál :-(

    9. 30. 4. 2013 at 14:16

      fotopot: Nikon nemá tak povedený full-frame? Jak to myslíte?

    10. 30. 4. 2013 at 14:28

      Rád bych se Vás, pane Lindnere, třebaže jsem pozorně četl všechny Vaše dosavadní zde zveřejněné recenze zrcadlovek Nikon a neméně pozorně si prohlédl v dostupném plném rozlišení též uvedené ilustrační snímky (na základě čehož by se mohlo zdát zbytečným vznášet následující dotaz), zcela konkrétně zeptal na Váš subjektivní názor ohledně rozdílu ve specifickém šumu snímačů aparátů Nikon D5200 a D7100. Jde mi o to, že v závěru recenze prvně zmiňovaného přístroje uvádíte, že tento šumí málo, ale pořád, a hovoříte o jemném monochromatickém šumu i na nejnižší citlivosti. Podle všeho tímtéž snímačem z produkce Toshiby, pouze zbaveným low pass filtru, disponuje i právě recenzovaná sedmtisícstovka. Máte u ní tentýž pocit? Je totiž zajímavé, že v rámci laboratorních měření DxO Mark (aniž bych jim snad přikládal nějakou zásadní váhu pro vlastní fotografickou praxi) nižší model poráží zrovna v kategorii šumu vyšší – u D5200 je uváděno ISO 1284, zatímco u D7100 ISO 1256. Nejde jistě o propastný rozdíl a určitě bych na tom, jak říkám, nestavěl nějaké směrodatné závěry pro fotografování, jen mne zajímá, čím může být způsoben takový výsledek v neprospěch kvalitativně vyššího modelu. Děkuji.

    11. Lindner Petr
      30. 4. 2013 at 14:40

      Honza: Tyhle laboratorní testy, kde se pracuje s absolutními hodnotami, musí být prováděny za naprosto stejných podmínek – což se podle mě v čase nedá zařídit (jedině, pokud by testovali oba modely zároveň). Záleží totiž třeba na teplotě v laboratoři a dalších faktorech. Navíc pevně věřím tomu, že kdyby vzali dva či více modelů stejné značky, naměřili by také rozdílné hodnoty – křemíkové čipy nemusí být úplně stejné, výroba je extrémně náročná. Jinak řečeno, tak malým rozdílem bych se nezabýval a bral to jako de facto shodný výsledek… :)

    12. Honza
      30. 4. 2013 at 15:38

      Děkuji, nicméně má otázka nesměřovala primárně do laboratoří DxO Mark (ostatně jsem napsal, že výsledkům tamního měření nepřikládám zásadní důležitost pro fotografickou praxi, a uvedený výsledek jmenovaných přístrojů navíc skutečně nepředstavuje nikterak propastný rozdíl), nýbrž především k tomu, zda byste coby recenzent, který měl oba přístroje v rukou a podrobil je důkladnému testování výstupních obrazů, řekl, že se snímač od Toshiby chová v obou modelech stejně z hlediska jemného monochromatického šumu i na nejnižším stupni citlivosti, tedy ISO 100, abych měl možnost srovnání vlastních závěrů s pohledem jiného nezávislého oka. Zkuste zkrátka, je-li to možné, v tomto úzce daném ohledu porovnat chování jednoho a téhož (byť v jednom případě upraveného) snímače ve dvou rozdílně vybavených tělech ;-) .

    13. Lindner Petr
      30. 4. 2013 at 16:18

      Aha, tak to jsem vás špatně pochopil:) Co se mě týče, tak já za prvé nevím, jestli je to stejný snímač, pouze s odstraněným AA filtrem. Jestli to tak vyznívá v recenzi, tak to bych měl opravit. Může to tedy být jiný snímač, ale to je jedno. Co se mě týče, nevidím mezi oběma aparáty žádný „okometricky“ zaznamenatelný rozdíl. D7100 by vzhledem k absenci AA filtru měla šumět ještě více, což se ale neděje, ostatně neděje se ani zřetelně vyšší ostrost snímků obecně, takže je to v souladu. Aniž bych to tedy natahoval: Já vidím oba foťáky z pohledu šumu zhruba stejně. Kdybych si měl právě podle šumu vybírat – a nějak extrémně na tom záleželo – musel bych udělat skutečný srovnávací test za stejných podmínek. Takhle naposledy opakuji, je to okem stejné…

    14. Matúš
      1. 5. 2013 at 00:28

      Kedy sa dockame videa HD 1080p a plnych 60 fps? Konkurencia to vie uz roky :-( Mne osobne to chyba a cakam na Nikon ktory to konecne dokaze.

    15. 1. 5. 2013 at 10:56

      Mám D3, D600, D800 i D7100. Pravdou je, že za některé věci by člověk výrobce nakopal do….

      Šaptné zprávy
      Drátěná spoušť: různé zdířky, konektory, kabely
      GPS jednotka: různé kabely, různé zdířky
      Jiné rozmístění ovládacích prvků – jakoby se Nikon nemohl rozhodnout mezi kolečkem a tlačítkem pro expoziční režimy
      Pár těchto věcí lze připočíst vývoji. Je ovšem fakt, že alespoň některé BG by mohly být shodné.
      Bezdrátový přenos snímků – hezká hračička, ale např. bezdrátový přenos RAWů v ateliéru do notebooku je vzhledem k rychlosti naprosto nepoužitelný, i kdyby to šlo – k tomu je třeba si přikoupit za další tisíce software a provozovat stále přes kabel nebo si dokoupit externí bezdrátovou jednotku za velké peníze (a ke každému modelu jinou).
      U volitelného softwaru Capture NX2 (který stojí stále hříšné peníze), se prakticky zastavil vývoj – v posledních letech se pouze opravují chyby a přidávají další fotoaparáty – při zpracování většího množství fotek stále mrzne, tj. přestane zobrazovat upravené náhledy, zůstává běžet po pádu jako proces, který je třeba ukončit ve správci programů atd.

      Dobré zprávy
      Jsou to všechno výborné fotoaparáty, každý na něco. Již mám za sebou zcela jistě přes milion snímků a tak si troufnu ohodnotit D7100 jako výborný fotoaparát – zvláště hodnotím rychlost a spolehlivost ostření, výborné barevné podání i na auto WB, možnost nastavení na tlačítko OK 100% zvětšení pro kontrolu obrazu, výborný displej. A bavit se o míře digitálního šumu u různých poloprofi a profi zrcadlovek začíná být poněkud nadbytečné, protože daleko více záleží na teplotě snímače a správné expozici. Fotografoval jsem venku s D7100 parkurové závody (tj. skoky koní přes překážky) a z důvodů nutných krátkých časů jsem musel použít ISO 400,500,600. Mohu každého ubezpečit, že ani na velkých zvětšeninách není nic znát. Možná se lze bavit o rozdílech mezi fotoaparáty od 3200 ISO výše – kdo fotí v těchto citlivostech často, tak má D3s nebo D4.

      Video:
      VENI, VIDI a odchod. Pro alespoň poloprofi práci je třeba přikoupit vybavení za cenu, která o hodně převyšuje cenu vlastního fotoaparátu a ještě navíc se z toho stává dost monstrum, vhodné spíše pro ateliérovou práci. Video ve fotoaparátu je zatím funkce pro 2 skupiny lidí: naprosté amatéry (neberte ve zlém) a pár profesionálů (z nichž část dostala zaplaceno za to, že film se s konkrétní zrcadlovkou natočí). Každá poloprofi kamera má totiž daleko více funkcí, ovládacích prvků, lepší automatické ostření, o ergonomii ovládání nemluvě.

      Hlavní problém videa – archivace, archivace, archivace…… a archivace
      Za slavných dob VHS kazet člověk video natočil, přehrál na VHS kazetu a neměl problém. Přehrávač VHS měla i babička a tak stačilo vzít do tašky kazetu a video jste mohli přehrát takřka všem, protože VHS video bylo v každé domácnosti, jednoduše se ovládalo a přehrála jej každá televize. Dnes se tyto záznamy převádí na DVD, protože místo přehrávačů VHS jsou domácnostech přehrávače DVD.

      Zatímco u VHS byla kvalita z dnešního pohledu bídná, DVD byl krok vpřed – ale už nikoliv ve způsobu, jak dostat záznam z kamery na DVD – k tomu je ve většině případů nutný počítač nebo DVD rekordér, který po nahrání záznamu na vnitřní HDD s velmi složitou možností střihu, umožní vytvořit DVD. A to již není zcela triviální činnost, jako bylo nahrání kazety z kamery přes kabel na VHS.

      A nastupuje HD (full HD video) a většina normálních uživatelů je v háji. Mají sice natočené video ve špičkové kvalitě, ale co s ním dál? Pomineme-li možnost střihu (potřebujete docela výkonný počítač), kde tento film uchovat?
      - převést v plné kvalitě na bluray – ale kolik normálních lidí to umí a kolik jich má přehrávač BR?
      - nechat někde na externích discích
      - převést se snížením kvality na normální DVD

      Zkrátka – kvalitu zde máme, ale pokud si s sebou nevezmete na prezentaci vlastní notebook, nemáte zaručeno, že film vůbec někomu ukážete. V tomto směru je zde ohromná díra na trhu, která bude muset časem vyústit v nějakou formu paměťových modulů založených na jiném než magnetickém záznamu, které půjdou zastrčit do univerzálního konektoru televizoru a začnou se z hlediska obsluhy chovat stejně, jako kdysi kazety VHS. Nebo si udělá každá rodina univerzální HD archiv na youtube?

      Ale to jsem od D7100 trochu odbočil – D7100 považuji za vynikající fotoaparát a ať již bude nebo nebude považován za nástupce D300, jeho funkce a obraz D300 vysoce převyšují (D300 mám též, vím, o čem mluvím). Mezi D300 a D7100 není žádný malý rozdíl – je to rozdíl jedné třídy, chcete-li – generace. A těch pár „kurvítek“, která tam výrobce ponechal, aby měl co dát do dalšího modelu, musíme pochopit, smířit se s nimi a následně odpustit. Ale již dnes jsou fotoaparáty již na takové úrovni, že vyvinout další model, který bude výrazně lepší než ten přechozí, musí být VELKÝ problém.

    16. Radek
      1. 5. 2013 at 12:51

      Jsem rád, že Makofoto a i další napsali a nazačili co si myslím i já. Ovšem v jednom nesouhlasím. Jak píše Makofoto, že vyvynout nový model bude problém. NEBUDE! A také nesouhlasím s tím, že D300s je plně nahrazen D 7100! Ano možná v kvalitě výstupu. Ale kde je proboha ta geniální ergonomie která vycházela u filmu z F100 a následně F80, dále D1, D70s, D200 a D300 (s)?! Vše mělo stejný základ a velikost. Měl jsem minulý týden v ruce v Brně v Megapixelu v ruce D600 amusím říct, měl sem nutkání hned jak sem ho vzal do ruky s ním švihnout hodně daleko. Proboha kdo vymyslel tak pitomý grip? Malé tělo, to se bez batterypacku nedá držet v ruce. Mezi gripem a objektivem málo místa a ostrá hrana gripu. Děs!!! A to je teď tak u všech nových zrcadlovek. Chtěl jsem si vyzkoušet AF-C šáhnu po páčce a ono nic! Koho napadlo dát přepínání do menu a nechat jen Auto a manual? A ten otočný volič? Ne děkuji!
      Jak někdo může říct, že je to nástupce D300s? Nechápu. To byl poloprofesionální fotoaparát. Tohle je pro mou babičku. Jak D7100, tak D600.
      Takže Makofoto,nemyslím si, že bude problém udělat nový fotoaparát. Stačí vzít D300s a dát do něj střeva z D7100 a věřte mi, že by to byla na dlouho legenda. Ale bohužel po těch Nikon netouží. Ten chce aby si fotoaparát koupil každý. Brácha, mamka,babička….. hlavně že to ponese.

    17. 2. 5. 2013 at 13:04

      Já s krátkou recenzí od makofoto souhlasím téměř na 100%. To video používat budu ze stativu pro náladovky v krajině a pro tenhle účel – „oživlé krajinářské fotografie“ stačí bohatě.
      Na vyzkoušení jsem si D7100 natočil tohle: http://www.tomx.eu/Testy/Potok01.mp4 a tak nějak cítím, že promíchat to s krajinářskými fotografiemi to trochu oživí a tím to asi tak stačí. Možná i nějaké ty rodinné záběry z dovolené s předostřením, prostě čistě amatérská hračka navíc k zrcadlovce, jak píše makofoto. Navíc to ostření AF-F se model od modelu trochu zlepšuje a už třeba takové J1-ka je v tom jen lepší a ne propastně lepší, jako tomu je ve srovnání se staršími modely, které v režimu ostření kontrastem vyváděly neuvěřitelné věci (D300).

      Co se týče ergonomie, tak grip D7000 je pro mě nepoužitelný, grip D7100 je pohoda srovnatelná s D300. Tak nějak už nevím, v čem mě moje 5 let používaná D300 chybí na D7100. AF-ON jsem nikdy nepoužíval, ML-L3 je pohodlnější, než zapojovat desetikolík, no a hlavně má D7100 jednu naprosto úžasnou ergonomickou vychytávku, kterou D300 a vyšší modely obecně nemají.
      V prioritě clony mohu ISO měnit přímo druhým rolerem a stále ho vidím na stavovém displeji. Tohle pro mě přebije všechny relativní výhody D300. Bohužel to měla už D90-ka a D300-ka ne. Já jsem konzervativní člověk, ale občas se nová ergonomie povede natolik, že trvat na staré ergonomii není to pravé ořechové.

    18. RR
      2. 5. 2013 at 23:35

      Jako majitele D4 me u D7100 (zalozni telo) vadi hlavne ten malinky buffer. 6 fps je uplne nanic pri foceni do RAW, protoze vyprazdneni bufferu je vecnost. U D4 se takovou hloupost jako buffer vubec nestaram ale tady me vytrvale dohani k zoufalstvi. Jinak super fotak, ale pri dnesni cene RAM je to hruza. Ale to by se pak treba neprodavala ta D4… Podobne omezeni ma i D800 atd.

    19. 4. 5. 2013 at 04:26

      Pozorně jsem si přečetl všechny komentáře a nestačím se divit nad různorodostí nářků a pochval k něčemu novému a k tomu staršímu, už záložnímu.
      S uvedením novinky se vždycky rozjede kolotoč se zaručenýma plusama a i mínusama, což je sice normální, ale asi si nikdo neuvědomuje, že proto novinka vznikla! Pro ty rozdíly k lepšímu a bohužel i k horšímu, „Že tam zase něco chybí nebo je něco někde jinde nebo doplněk nepasuje z předešlého(ých) modelu(ů)“.
      Je to k vzteku, vím své, ale s tím se holt musí počítat, i s faktem, že buď jsou tam „studovaný hlavy“ stejně blbý (jako většina této sorty tady v česku) a mají vývoj foťáků jako skládačku za domácí úkol v blázinci a nebo je tohle vše zastírací manévr a kryjí si zadní vrátka pro zaměstnaneckou budoucnost. Já se přikláním k oběma verzím, protože ing. hňup se najde všude, stejně jako umělá zaměstnanost (ta byla, je a bude, systémem to není, ale kamarádičkováním a příbuznými). O tom je byznys, jeden tvoří (i bezhlavě), druhý to cáluje, někdy taky bezhlavě !
      Přijde čas, kdy i D7100 padne, stejně jako dnes (a troufnu si tvrdit, že už nástupem D7000 se rozjel vlak do hlubin) tolik vychvalovaný D300/s, potom možná budou neduhy D7100 odstraněny nástupcem, ale budu realista, blbost lidí je neomezená, což se o technologiích říci nedá.

      PS 1: z vašich komentářů mám pocit, že mnou před rokem a s nadšením zakoupená D7000 je vlastně krám a mám s ní švihnout, v lepším případě nechodit na veřejnost ! Přestože vím o jejích pajšlových a povrchových nedostatcích (je jasné, se.ou !), neučiním tak a žiju dál skromně, jako vždy, s kompromisy, o tom je život.

      PS 2: zkuste si někdy zrcadlovky Nikon ze samého dna: D40, D60,…tam pochopíte, co je pojem „něco oje.at“, tam se na šetření vyřádili !! Potom nebudete přelítávat z těla na tělo, ale skákat z třídy níž na třídu výš. Otázkou je, které to vlastně dneska jsou. Myslím, že D7100 nahrazuje vrstvu D300/s a D5200 zase vrstvu D90…

      PS 3: ad ing. hňup, na vojně jenom dva byli normální, z pětačtyřiceti (!!) a teď situace jiná není, „Cvachů“ z okolí znám dost (i v rodině, bohužel) a co jich je napříč „Nejsme jako oni“!! Někdo namítne, že to sem nepatří, omyl, zásluhou nich nadáváme a píšeme, viz vaše příspěvky.

      PS 4: co bylo stejného obkecávání nástupem D7000

      Dobré světlo

    20. Petr
      4. 5. 2013 at 10:38

      Pěkný foťák, ale já jsem i přes to naprosto spokojen s mým miláškem D90 ;)

    21. 5. 5. 2013 at 12:23

      Je skutečně jen velice málo věcí, které na současných přístrojích fotografa omezují:
      - rychlost ostření – ta je skutečně limitující pouze pro sportovní fotografy
      - rozlišení – již dnes je na téměř nesmyslných úrovních a většina fotografů jej vůbec nevyužije
      - velikost bufferu – využijí jen vyznavači sériového fotografování do rawu – dohadem tak 1% majitelů zrcadlovek
      - bateriový grip – kdo jej skutečně potřebuje, tak si jej koupí i na nový model. Dnes by stačilo pro řadu uživatelů i „placebo“ – jenom grip bez čehokoli dalšího, aby se fotoaparát lépe držel, když máte větší ruče
      - nejkratší čas závěrky – někdo si naříká, že některé modely mají max 1/4000s – ale těch, kteří využijí 1/8000 je skutečně naprosté minimum
      - nejkratší syncro-čas blesku (bez high speed synchro) – jestli je to 1/250 nebo 1/320 s je v praxi opravdu zanedbatelné. Jediné, co je skutečně omezující při práci s externím bleskem je NEmožnost použít high speed synchro – to je pro většinu svatebních fotografů nutnost pro přisvětlení bleskem venku.
      - bezdrátový přesno snímků – to, co je u dnešních fotoaparátů pouze za mírný příplatek, je hračka, naprosto nevhodná pro vážnější práci a přenos větších dat.
      - video – bez dokoupení příslušenství za tisíce (desetitisíce) pro vážnou práci u zrcadlovek nepoužitelné

      To je jen pár věcí, co mne v rychosti napadly. Myslím, že kvalitních zrcadlovek je dnes na trhu již dostatek, aby mohl každý pořídit technicky kvalitní fotografie. Horší je to již s vědomostmi některých jejich majitelů, jak tento nástroj používat. Za svůj dosavadní život jsem fotil s Praktikami, Zenity, Exaktou, Pentaxem, Flexaretou a já nevím čím vším ještě – a kupodivu vznikaly dobré reportážní i krajinářské fotografie. Jistě, řada z nich nedosahuje technické kvality těch současných, ale obsahově jsou v pořádku i dnes. Technický vývoj dnes daleko předstihuje obsahovou kvalitu fotografií. Snímků sice vznikne tisíckrát více než před 20, 30 lety, ale podíl kvalitního obsahu k celkovému počtu pořízených nestoupá, spíše naopak. Kvantita výrazně vyhrává nad formou obsahového sdělení.

    22. 5. 5. 2013 at 14:18

      ad makofoto:

      STOPROCENTNÍ SOUHLAS! Trefil jste opravdu hřebík na hlavičku. Asi 99% všech diskusí na různých fotowebech se odehrává v rovině techniky přístrojové – nikoli techniky činnosti – tedy fotografování. A tak se třeba vášnivě diskutuje o množství a rozmístění ostřicích bodů a jejich funkčnosti, přitom ne tak dávno – jsme měli ostřící bod jenom jeden nebo jsme přímo ostřili na matnici – a ŠLO TO. Diskuzí na téma kompzice, kreativní využití hloubky ostrosti, perspektivy atd. atd. je minimum nebo žádné, zatímco o technických věcech jsme ochotni se porvat do krve. V kvalitě výsledných fotografií to není vidět.
      Všem dobré světlo a radost z fotografování nikoli jenom z lesklých hraček.

    23. Zdeněk Kunc
      14. 5. 2013 at 00:30

      Dobrý den,
      hodně jsem uvažoval o přechodu na tento přístroj z důvodu špičkového AF, ale po shlédnutí fotografií v plném rozlišení zůstanu u Sony A77, co se týče kvality výstupu, na A77 tento foťák nemá.

    24. 16. 5. 2013 at 07:27

      Já bych byl s podobnými tvrzeními opatrný. Zrovna A77 je v testech vytýkán poměrně velký šum na vyšších citlivostech. Pokud není provedeno porovnání za naprosto stejných podmínek na stejném záběru, je takové tvrzení dost odvážné:)

    25. Zdeněk Kunc
      23. 5. 2013 at 00:25

      Je mi jasné, že dnes všichni fotí na ISO 1600 a výše. V tomto ohledu je Nikon D7100 opravdu podstatně lepší.

    26. martin
      6. 11. 2013 at 20:54

      Mám dotaz jestli opravdu má v sobě D7100 funkci časosběrné snímání, případně kde bych to našel?

    27. Lindner Petr
      8. 11. 2013 at 16:37

      dovolím si citovat z vlastního článku – kapitola Funce a vlastnosti (http://nikonblog.cz/nikon-d7100-nejlepsi-dx-zrcadlovka-podrobna-recenze-s-demosnimky-a-videi/chapter/3/): …funkci časosběrného videa ale nehledejte – ta je pravděpodobně předurčena jen fullframovým DSLR…

    28. 23. 11. 2013 at 18:00

      Kúpil som si D7100-ku pred týždňom a vymenil svoju dobrú D300s-ku a ticho dúfam, že D7100-ka nie je nástupcom D300s-ky. Nemôžem povedať na D7100-ku jedno zlé slovo. AF, obrazový výstup a celkové ovládanie je veľmi dobré, ale ak držíte takmer štyri roky v ruke D300s-ku, tak z D7100-ky budete sklamaní. Veľkosť, spracovanie, povrchová úprava, dvierka na pamäťové karty, volič AF režimov – nič moc, ale pri zohľadnení ceny, musím skonštatovať: JE TO PARÁDNA MAŠINKA!!!
      Napriek tomu však dúfam, že ju čoskoro vymením za niečo, o čom sa bude dať povedať, že je dôstojný nástupca D300/D300s-ky.
      Dôvodom výmeny bola možnosť získania D7100-ky za veľmi dobrú cenu a obrazový výstup na vyšších ISO. Z dnešného pohľadu je degradácia kresby na vysokých ISO jediná slabá stránka D300/300s-ky. Keby v nej vymenili snímač – 18 Mpx, zväčšili buffer a všetko ostatné nechali pri starom a nazvali to D400, tak by som sa tešil a utekal do obchodu si „novú“ D400-ku kúpiť :-) .

    29. Vašek
      3. 1. 2014 at 04:28

      Martin & Lindner Petr : Nevím jak D7100, ale D5100 má možnost časoběrného snímání. V menu lze nastavit počet snímků a frekvence. Samozřejme video je pak nutné vytvořit v počítači, ale u D5100 není potřeba časová spoušť, tak bych se divil, kdyby o tuto funkci byla o kus vyšší D7100 ošizena.

    30. Lindner Petr
      3. 1. 2014 at 10:42

      Vašek: Ani D7100 ani D5100 nemají funkci Časosběrné snímání v té podobě, v jaké ji má D610 a vyšší modely, čili že fotoaparát rovnou vygeneruje časosběrné video. Ano, mají funkci Intervalové snímání tak, jak píšete. Není to slovíčkaření, jsou to fakta :) Zmíněná D610 (a D800 a D4…) má jak funkci Intervalové snímání, tak i funkci Časosběrné snímání.

    31. Pavel
      23. 4. 2014 at 18:56

      D7000 by nebyl špatný přístroj, kdyby u něho nepodělali AF!! Výstup měl velmi kvalitní, jediné co D7000 sráželo k zemi, byl jeho náladový AF. Momentálně mám D7100, D7000 už jako záložní tělo. Jinak kvalita fotek z D7000 je opravdu na vynikající úrovni. Tvar těla mi do ruky moc nesedl, u D7100 to není o moc lepší, divně tvarovaný grip. AF u D7100 je naprosto spolehlivý, všechny objektivy NIKON, SIGMA i TOKINA mi chodí bez korekce. U D7000 to bylo nekonečné dolaďování AF. Za slunečného počasí na f5,6 – 8 AF chodil docela dobře. Barevné podání a ostrost na super úrovni. U D7100 mi ostrost nepřijde nijak lepší a barevné podání také ne. Jediný viditelný rozdíl je ve spolehlivosti AF!!

    32. Míra
      30. 7. 2014 at 10:41

      Lze na Nikonu D7100 nastavit redukci šumu u natáčení videa? Zkoušel jsem nastavotat redukci šumu, ale zdá se, že na video to nemá vliv, jen na fotky…. :-(

    33. 10. 10. 2014 at 13:46

      Dlouho fotím s Nikony, momentálně D7000, nyní chci udělat změnu a nesleduji zase tolik novinky. Chci se zeptat, zda má nějaká zrcadlovka funkci snímání panoramatických obrázků, tak jak to umí některé mnohem levnější foťáky?

      Pavel

    34. 28. 10. 2014 at 12:32

      Necekal jsem ale takovy problem s vyberem dobreho (zoom) zakladaku. Muzete se podelit pro ktery jste se rozhodli a proc ? Diky.

    35. Klemba
      23. 1. 2015 at 20:10

      Zdravím,chtěl jsem zeptat mám 3 měsíce koupený Nikon D 7100 jsem sním velice spokojený,ale fotím taky dost koncerty a né vždy se povedou všechny fotky a když potřebuji něco zachránit v PC tmavší fotku trochu nepatranězesvětlit tak se na tmavých místech vylezou na fotce vodorovné proužky které se hodně špatně odstraňují :( tak nevím jestli to není následkem odstranění antialiasingového filtru :( předtím jsem měl Nikon D 90 a takový problém jsem nikdy neměl,při zesvětlení se zvýšil prochu šum,ale tem šel v pohodě odstranit :( Nemáte stím někdo nějakou zkušenost?

    36. MartinV
      28. 1. 2015 at 12:36

      Je to tzv . „banding“, google ti najde více. S antialiasing filtrem to nesouvisí. U mé D7100 se to projevovalo, jen pokud jsem „vytáhl“ expozici (stíny) při editaci o více než 2-3 EV.

    37. Klemba
      29. 1. 2015 at 17:29

      Dík kouknu na to :) zkoumal jsem víc a stačí při tmavší scéně stačí zapnout Active D-Lighting na nízký režim a při focení JPG to už vyleze :( v RAW je to lepší :(

    38. Richard
      15. 3. 2015 at 11:03

      Myslím,že technika rozhoduje pouze částečně.Fotografie je především mimořádný cit pro nápad,kompozici a kreativitu.A to nikdy nikomu žádný foťák nevykouzlí……..je to stále jenom „pomůcka“

    39. Mirka
      21. 7. 2015 at 14:01

      Dobrý deň, môžete mi iba v skratke vymenovať najpodstatnejšie rozdiely medzi d5100 a d7100? Ďakujem…

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *